נדל"ן בניו יורק

אם נעשה את זה כאן, נעשה את זה בכל מקום

הקלישאה הישנה מלמדת שאם נצליח בניו יורק, הרי שנצליח בכל מקום בעולם. אז נכון שזו קלישאה ולא תמיד זה בהכרח כך, בוודאי לא בשוק ההשקעות, אך סביר להניח שאם נצליח למצוא השקעה טובה של נדל"ן בניו יורק, אז שווה לנו לנסות וללכת עליה. אם נצליח בכך, סביר להניח שאנחנו נהנה מתשואה לא קטנה ונוכל להמשיך ולהשקיע גם בערים אחרות.

העיר ניו יורק והערים בסביבתה, מושכים אליה לא מעט משקיעים מכל העולם ובתוכם גם לא מעט משקיעים ישראלים שנהנים ממגוון רחב של חברות ישראליות אשר פעילות במקום. אותן חברות רוכשות נכסים שונים, בין אם מדובר במבני מגורים או מבנים מסחריים, הן דואגות לשפץ אותם, לתחזק ולהשכיר אותם עבור המשקיעים שלהם למקומיים שמחפשים נכסים בניו יורק.

כפי שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו, המחירים בניו יורק הם לא נמוכים, מדובר בכל זאת באחת הערים הכי מבוקשות והכי יקרות בעולם, מחיר ממוצע של דירה יכול להגיע ל-1.7 מיליון דולר. מצד שני, מאחר והמבחר הוא עצום וכן הביקוש הוא רב, אז מדובר בשוק מאוד פעיל, קל מאוד למצוא בו שוכרים או קונים. לכן מי שמשקיע את כספו, אם הוא יתאזר בסבלנות, הרי שהוא בהחלט יכול ליהנות מתשואה יפה. בוודאי אם מדובר על שכירות, שכן המחיר הממוצע עומד על קרוב ל-3000 דולר בחודש והכוונה היא לא לשכונות פאר בהכרח.

איפה אפשר להשקיע בניו יורק?

כפי שאנחנו יודעים ניו יורק מחולקת לרבעים ולשכונות. יתרון מאוד גדול של משקיעים בעיר בשנים האחרונות הוא, שבניגוד לעבר, כיום כמעט בכל אזור בעיר אפשר להתגורר ואפשר למצוא ביקוש רב לנכסים מסוגים שונים.

כך למשל, אפשר להשקיע את הכסף בנכסים בברוקלין, מנהטן, ברונקס, סטטן איילנד וכן אפשר להיכנס אל תוך שכונות שבעבר היו פחות פופולאריות ופחות בטוחות, והיום לעומת זאת ניתן למצוא להן ביקוש רב. הדוגמא הכי טובה לכך היא הארלם, שכיום אפשר למצוא בשכונה נכנסים בדמי שכירות של 2,500 דולר בחודש.