דירות ובתים בקליפורניה

להגיע הכי קרובים לכוכבים

כשאנחנו חושבים על פלורידה ארצות הברית, עולים בראש שלנו כמה וכמה דברים. יש מי שנזכר בסאגת הבחירות של שנת 2000 כיצד היא נוצרה בפלורידה ולאן היא הובילה, יש מי שחושב על החופים של מיאמי או על פארקי השעשועים באורלנדו, סביר להניח שלא מעט ישראלים חושבים על היהודים הרבים שמתגוררים במקום או על הקהילה הישראלית שחיה במקום, וחובבי הספורט בטח חושבים על קבוצות הכדורסל והפוטבול שמייצגות ערים שונות במדינה.

אך עבור לא מעט ישראלים, פלורידה היא קודם כל יעד פופולארי להשקעות נדל"ן. המדינה הדרומית בארה"ב מושכת אליה לא מעט משקיעים ישראלים שמחפשים מקומות שונים להשקיע, בין אם זה בנכסי מגורים ובין אם זה בנכסים מסחריים. מדובר על השקעות שיכולות להתבצע דרך חברות ישראליות שפעילות במקום ומציעות את כל השירותים הנדרשים לכך. בין אם זה תיווך, בין אם זה תחזוקה של מבנים, בין אם זה ניהול דיירים ועוד. כל מה שהמשקיע הישראלי צריך לעשות זה לשים את הכסף שלו או לארגן קבוצה של משקיעים שתהיה מוכנה להשקיע בנכס, ולחלק ביניהם את הרווחים.

איפה ניתן להשקיע ואיך אפשר להרוויח מזה

חשוב לומר, כשאנחנו מדברים על השקעות בפלורידה, הכוונה היא לא בהכרח בערים הגדולות כמו מיאמי או אורלנדו. בדומה להשקעות במדינות אחרות בארה"ב, למשל השקעות של דירות ובתים באטלנטה, הרי שגם כאן אפשר למצוא עוד מגוון יישובים בסדרי גודל שונים ששווה להשקיע בהם. למשל, ג'קסונוויל, טמפה, בוקה קטון ועוד. מדובר על מקומות שהם לא קטנים, אך גם לא גדולים ומשמעותיים כמו הערים שציינו.

באותן ערים אפשר למצוא קהילות מסוגים שונים, בין אם מדובר במשפחות צעירות שמחפשות נכסים להשכרה, בין אם מדובר באנשים מבוגרים שעברו לפלורידה על מנת ליהנות מפרישה נעימה, כפי שנהוג לקרוא לזה בארצות הברית, וכן אפשר למצוא קהילות של מהגרים שמחפשים נכסים פשוטים ולא יקרים.

פלורידה מושכת אליה משקיעים רבים, בגלל שהתשואה שאפשר לעשות על הנכסים ביישובים השונים היא לא נמוכה. מחירי הנדל"ן עלו עם השנים, בוודאי מאז המשבר של 2008. בשנים האחרונות אפשר לראות עלייה של שבעה אחוזי במחירי הדיור, מה שמקרין כמובן על התשואה של המשקיעים, ומצד שני, אנחנו יכולים לראות ששוק המשכנתאות חזר לעצמו, מה שמאפשר לרכוש את הנכסים בתנאים טובים.